.

Frakt och leverans (januari 2024)

Vi försöker alltid skicka din order senast 1-2 arbetsdagar från att du gjort din beställning, den bör då vara hos dig efter 1-3 arbetsdagar beroende på var i Sverige du bor. Vid ev. fördröjning av leverans meddelar vi detta så snart som möjligt.
Vi skickar dagligen med DHL. Lantbrevbäraren hämtar våra Postpaket varannan dag.

Frakter


PostNord

Om försändelsen är för stor för din brevlåda eller postfack så går det till närmaste postombud, PostNord har omkring 1 500 postombud och runt 300 utlämningsställen runt om i Sverige. När försändelsen finns hos PostNords ombud aviseras du via e-post eller SMS (i vissa fall båda). Du får en fyrsiffrig kod som ska visas upp i samband med uthämtning.

DHL Service Point

Paket via DHL Service Point aviseras via SMS (om du angett ett mobilnummer) när ditt paket finns att hämta, annars kommer aviseringen via e-post.
OBS - Var noga med att skriva rätt mobilnummer för att inte missa aviseringen. (läs längre ner om outlösta försändelser)
Hos ombudet för DHL Service Point kan du hämta ut ditt paket med det sändningsnummer som skickas till dig när vi har bokat hämtning hos DHL eller den kod du får med aviseringen att paketet finns att hämta ut. FÖLJ DITT PAKET HÄR:

Var finns mitt ombud?

Det kan vara bra att kontrollera var DHLs Service Point-ombud finns om du vill kunna hämta leveransen från en annan plats (t.ex. sommarstället, arbetsplatsen m.m.) eller om du är osäker på var ombudet finns om du bor utanför tätort eller i landsbygd/glesbygd. Då kan du i meddelandefältet begära att vi ska skicka till ett annat ombud. Glöm inte skriva vilket ombud vi ska skicka till.
HITTA OMBUD FÖR DHL SERVICEPOINT:.

Hur länge ligger paket kvar hos ombudet innan de returneras?

DHL har en tidsgräns på 13 dagar. Det betyder att paket som skickas med DHL går i retur dag 14.
För PostNords ombud är det 6 dagars förvaring av paket som gäller, vilket betyder att det går i retur dag 7.

Paketautomat

I de fall där paketet ska hämtas i en paketautomat så skickas en kod till ditt angivna mobilnummer.

Då är det speciellt viktigt att mobilnumret är rätt ifyllt annars får du inte koden som låser upp facket till dina varor.
Har du skrivit fel mobilnummer (eller glömt att uppdatera ev. nytt mobilnummer sedan din förra beställning hos oss) så tar DHL ut en avgift på 288:- (januari 2023) för att sända ut en ny kod till ditt nya mobilnummer.
Det är inget vi kan påverka så därför är det så viktigt att ALLA uppgifter ALLTID stämmer.

Fel uppgifter eller outlösta försändelser

Vad händer om man inte hämtar ut ett paket som skickats med DHL eller PostNord?
Om du har lämnat fel kontaktuppgifter, eller inte hämtat ut ditt paket och det går i retur till oss så debiterar vi en kostnad om 350:- för returfrakt, extra avgifter samt hanteringskostnader.
Du som kund har ansvaret för att fylla i korrekt namn och leveransadress, och för att ditt paket hämtas ut. 
Vill du att vi skickar om ditt paket mot en extra kostnad? Kontakta oss.



Avsändare är alltid:

Källans Naturprodukter AB
Källgatan 4
579 71 Ruda