Hur behandlar vi din personliga information?
När du handlar i en webbutik så lämnar du ifrån dig information om dig själv.
Var du bor, ditt telefonnummer, vilken e-postadress du har och vad du handlar.
På den här sidan berättar vi lite mer om vad vi gör med den information du delar med dig av och hur vi arbetar med den.
Sammanfattning av vår informationshantering
Vi samlar bara in den information som vi behöver.
Vi behöver veta var du bor för att kunna skicka varorna hem till dig, vi behöver veta ditt telefonnummer för att kunna skicka sms-avisering när din beställning har levererats till ett utlämningsställe.
Vill du beställa mot faktura så måste vår samarbetspartner SVEA ha ditt personnummer.
Bara då kan du få dina varor hemskickade mot faktura.
Vi tar inte del av dina personuppgifter.
När du betalar med kort så krävs det att du uppger ditt kreditkortsnummer.
Det går via en säker server och SVEA sköter kortbetalningarna till oss.
Vi tar inte del av dina kortuppgifter.
Sen måste vi såklart veta vilka produkter du beställer och vi behöver din e-postadress för att kunna kontakta dig med leveransbesked, ändrad information osv.
Vilka system hamnar dina uppgifter i?
När du handlar hos oss så går din order igenom flera steg för att vi ska kunna behandla och skicka dina varor till dig.
Vårt adminsystem - När din beställning är klar så hamnar den i en databas i vårt adminsystem. Där ser vi vilka produkter du har beställt, hur du har betalat (men ingen information om kreditkortsnummer, personnummer eller liknande) och vilken adress du vill ha det skickat till.
Vår hemsida och adminsystem ligger på en server i Göteborg hos webbhotellet Oderland som är en stor, seriös och helsvensk aktör inom webbhotell och hosting. Läs här om Oderland
Alla våra sidor är krypterade (det kan du se på att det står https:// i början av vår webbadress).
Det säkerställer att ingen obehörig ser dina uppgifter när du beställer.
Det är vårt adminsystem som skickar ut e-postmeddelande efter beställning för att bekräfta att den är mottagen.
Om du hör av dig till oss om tex ett byte så lägger vi en anteckning om det i adminsystemet för att kunna gå tillbaka och titta när returen kommer. Vi skriver aldrig någon personlig information i notisfältet utan bara sådant som är relaterat till beställningen.
SVEA - När du kommer till kassan är det dags att betala dina varor.
Vi använder oss av SVEA Checkout, även det en helsvensk aktör.
Till SVEA skickas endast orderraderna och beloppet. Resten av informationen skriver du in direkt till SVEA i betalningsfönstret och vi får sedan tillbaka den information vi behöver (namn, adress, e-post, telefonnummer) och om beställningen har gått igenom. Läs här om SVEA
Vi samlar bara in den information vi behöver för att kunna leverera till dig på ett bra sätt!
PostNord och DHL - PostNord och DHL behöver ditt namn och din adress samt telefonnummer eller e-postadress för att kunna leverera till dig.
Information till andra aktörer
Vi lämnar aldrig ifrån oss din information till någon annan än de vi har nämnt ovan.
Undantag görs om vi av någon anledning är tvingade enligt lag eller domstolsbeslut.
Hur använder vi den här informationen?
Vi använder informationen för att expediera din beställning.
Vi använder din e-postadress för att kunna skicka information till dig om beställningen.
Vi använder även informationen för att du ska kunna skapa ett konto så att du kan följa din leverans och se dina tidigare beställningar.
Du kan givetvis välja att göra "gästbeställningar" men då kan du inte följa förloppet eller se dina tidigare köp. Du kan när som helst välja att avsluta ditt konto genom att skicka ett mail till oss på kontakt@kallans.se
Nyhetsbrev
Beställningsprocessen sker separat från nyhetsbrevet och du måste aktivt välja att få vårt nyhetsbrev (fyll i din e-postadress en bit ner på startsidan och bekräfta därefter mailet som skickas ut).
E-postadresserna som används till nyhetsbrev ligger inte i samma system som varubeställningarna och kunduppgifterna. Vi kan komma att skicka ut e-post till tidigare kunder även om du inte anmält dig till nyhetsbrevet, om vi har någon viktig information eller en stor kampanj. Dock max ett par gånger om året och du kan alltid avregistrera dig från fler utskick, längst ner i mailet.
För mer info om nyhetsbrev Klicka här
Varför sparar vi information?
Vi sparar information av bokföringstekniska skäl. Vi behöver kunna redovisa underlag till skattemyndigheten.
Vi sparar även dina uppgifter för att du ska kunna gå in på ditt konto och se vad du tidigare har beställt, om du har skapat ett konto.
Dina kundmail
När du skickar mail till oss så tas det emot och behandlas i vårat logistikcenter. Normalt sparar vi mail i max 2-3 veckor men oftast raderar vi dem så snart beställningen/kundförfrågan är behandlad och klar, behöver vi spara någon information om en beställning så lägger vi in den i vårat adminsystem.
Cookies
Vi använder cookies för att kunna lagra dina varor i varukorgen. Vi sparar även kunduppgifterna i kassan för att du inte ska behöva skriva in dem igen om betalningen inte går igenom.
Cookies med namn och adress raderas efter tjugo dagar.
Ta bort din information från vår databas
Du kan när som helst begära att se informationen vi har sparat om dig och du kan välja att anonymisera det så att det inte går att spåra till dig.
Du kan välja att avsluta ditt konto hos oss när som helst, du kommer då inte att kunna logga in och se tidigare beställningar. Även om du inte har ett konto har du rätten att bli glömd och då raderas alla dina personuppgifter. Endast en logg med en anonym beställning blir kvar för bokföring och statistik.
Har du frågor så är du välkommen att kontakta oss på kontakt@kallans.se
Vi hoppas att du känner dig trygg med hur vi behandlar dina personuppgifter och vill fortsätta handla dina Naturprodukter hos oss!
Källgatan 4, 579 71 Ruda
Företaget är godkänt för F-skattsedel och är momsregistrerat.
Organisationsnummer: 559188-9299
Momsregistreringsnr/VAT-nr: SE559188929901